Přihlásit / Registrovat

Pro pedagogy

E-learning: Život má začátek i konec

Většina českých učitelů se ve své praxi setkává se situací spojenou se smrtí nebo umíráním – ať už v rodině někoho z žáků, nebo přímo ve škole. Učitelé se shodují na tom, že mluvit o těžkých věcech je důležité, protože do života patří. A když o konečnosti života s dětmi nemluvíme, nemohou se nám svěřit s obavami a pochopitelným strachem. Často se ale na takové rozhovory necítíme být připraveni. 

Tímto e-learningem bychom vás chtěli podpořit a pomoci, abyste sami dokázali děti obtížnými tématy bezpečně provést. Děkujeme vám za odvahu se do tématu naší konečnosti pustit.

Pro vstup do lekcí se zaregistrujte kliknutím na tlačítko níže nebo na tomto odkazu. Poté se přihlašte pomocí Vámi registrovaného e-mailu a hesla. Po přihlášení naleznete další sekce kurzu zde nebo je uvidíte v menu pod nadpisem Pro pedagogy.

Pokud máte dotazy, obraťte se prosím na e-mailovou adresu vzdelavani@cestadomu.cz.

 

 

Dozvíte se:

  • Jaké představy o konci života mohou mít děti v různém věku.
  • Jak děti a dospívající prožívají umírání a truchlení.
  • Zda můžeme v zármutku nějak účinně pomoci.
  • Na co je dobré si dát pozor.
  • Jak může vypadat krizový plán v případě úmrtí ve škole.

E-learningová lekce je kombinací videí, textů i vašich vlastních úvah. Přejeme, ať vás baví a je pro vás přínosná.

Ukázka e-learningu:


 

Proč mluvit s dětmi o konci života

 

1. Z čeho mají podle vás děti největší strach? Zamyslete se nad tím chvilku sami a pak si přečtěte, co nám řekly děti? (Pro zobrazení odpovědi klikněte.)

školní známky 44%
hadi 38%
smrt 12%
nemoc 6%
(výzkum Monková, 482 dětí, 6–12 let)

 

2. Na co děti myslí před spaním? Zkuste se opět sami zamyslet a pak se koukněte, co prozradil výzkum… (Pro zobrazení odpovědi klikněte.)

50% dětí uvádí, že na: smrt, pohřeb, vraždu, duchy
dalších 10% dětí myslí na to, že: je přejelo auto nebo se ztratily
(výzkum Anthonyová, 98 dětí ve věku 5–10 let)

 

Někdy si myslíme, že bychom s dětmi o smutných věcech neměli mluvit, že bychom je měli před těžkými tématy chránit. Z výzkumů je ale vidět, že smrt je v myšlenkách dětí přítomná. Proto je důležité i tato témata otvírat. Více v dalším videu...

Informace o obou výzkumech jsou čerpány z knihy:
YALOM, Irvin D. Existenciální psychoterapie. Překlad Ivo Müller. Vydání druhé. Praha: Portál, 2020. 542 stran. ISBN 978-80-262-1587-5.


 

Pro vstup do dalších lekcí se zaregistrujte kliknutím na tlačítko níže nebo na tomto odkazu. Poté se přihlašte pomocí Vámi registrovaného e-mailu a hesla. Po přihlášení naleznete další sekce kurzu zde nebo je uvidíte v menu pod nadpisem Pro pedagogy.

 

Pokud máte dotazy, obraťte se prosím na e-mailovou adresu vzdelavani@cestadomu.cz.

E-learning pro pedagogy je realizován v rámci projektu podpořeného Nadací OSF v programu Active Citizens Fund, jehož cílem je podpora občanské společnosti a posílení kapacit neziskových organizací. Program je financován z Fondů EHP a Norska.

#sodvahou

ACF_logolink